Meta Timbre Space 3.0: Timbres of Grey, Krumhansl/McAdams and VSL in comparison
- Dimension I: spectral centroid
- Dimension II: attack time
- Dimension III: spectral flux
Click on "Grey-Klänge" to see the position of timbres used by Grey (1975). Click on "Krumhansl- bzw. McAdams-Klänge" to see the position of timbres used by Krumhansl (1989) and McAdams et al. (1995). Click on "VSL-Klänge" to see the position of timbres from the Vienna Symphonic Library (VSL) used in this study.
Click on "Cluster 1", "Cluster 2" or "Cluster 3" to see the result of an agglomerative cluster analysis: timbres of the same stimuli set (GRY or KRH) show a larger similarity than timbres of the same instrument.
Click on the cubes to listen to the original sounds.
Publication: Siddiq, Saleh; Reuter, Christoph; Czedik-Eysenberg, Isabella: Kein Raum für Klangfarben - Timbre Spaces im Vergleich. In: Proceedings der 40. Jahrestagung für Akustik "Fortschritte der Akustik", DAGA 2014, 10.-13. März, Oldenburg 2014, S. 56-57.
Poster:Saleh Siddiq, Christoph Reuter, Isabella Czedik-Eysenberg, Denis Knauf: Natürliche Farben im gemeinsamen Klangraum - A Timbre Space Odyssey "Angewandte Musikpsychologie" - 30. Jahrestagung 2014 der Deutschen Gesellschaft für Musikpsychologie (DGM), Fraunhofer IIS Erlangen, 12.-14. September 2014.
BACK